Ületades riigipiire: Tie&Apron

Posted by | · · · · | eksport · Uncategorized | Comments Off

Meil on hea meel tutvustada uut ettevõtlusega alustamise ja ekspordi teemalist blogirubriiki, mida kirjutame koostöös Tie&Apron lipspõllega.

 

11355401_10153387526808633_85198584_n    11418293_10153387526728633_1548244292_n

 

Tie&Apron on suundumas välisturgudele. Sellega kaasnevad väljakutsed ei jää kindlasti võõraks ka teistele ekspordimõtteid mõlgutavatele firmadele ja seetõttu otsustasime Tie&Aproni kogemust jagada siin blogirubriigis. Kajastades lipspõlle tegevuste verstaposte, soovime julgustada veel kõhklevaid ettevõtjaid. Lisaks jagame ka soovitusi ekspordiks valmistuvatele ettevõtetele, vältimaks apse välispartneritega suhtlemisel.

 

Tie & Apron’i lipspõlle näol on tegemist uuendusliku tootega, mis värskendab meessoost kokandushuviliste garderoobi. Lipspõll on seigelnud messidel Londonis, võitnud auhindu Hollywoodis ning hetkel võrgutab kokandushuvilisi Milano EXPO’l. Seega on mõned kivid vundamendis juba paika laotud. Suund on õige, kuid noorel ettevõttel ei ole veel ette näidata suuremahulisi ekspordilepinguid. Kuna usume lipspõlle võimesse vallutada südameid üle maailma, toetame ettevõtet oma Ekspordipaketiga.

 

Tie&Apron’i esimesed väljakutsed:

1)    sihtturgude valimine

2)    veebipoe kohandamine müügiks (http://tieapron.com/shop/)

 

1) Sihtturu valimine

Tie&Apron’i esimese sihtturuna nähakse Suurbritanniat, sest seal toimunud messidel on toote vastu suurt huvi tuntud. Suurbritannia kasuks räägib ka riigikeel, mis teeb partneritega suhtlemise lihtsamaks. Samuti ei tundu sealne turg liiga hinnatundlik. Lisaks Suurbritanniale on silmapiiril ka Belgia ning Holland. Turgudele sisenemisel lähtub lipspõll eelkõige messide kaudu loodud isiklikest kontaktidest.

 

2) Veebipoe kohandamine

Selleks, et astuda esimene väikene samm lähemale unistuste täitumisele, vaatasimegi esmalt üle Tie&Apron veebipoe kasutajatingimused.

 

Eestis tegutsevad veebipoed peavad täitma EL-i nõudeid, mille täitmise üle peab järelevalvet Tarbijakaitseamet.

 E-poe veebilehel peab olema välja toodud:

  1. ärinimi, registrikood, aadress ja e-mail;
  2. ostuprotsessi selge kirjeldus koos ostu sooritamise etappidega (kuidas toimub maksmine, tellimuse täitmine ning kättetoimetamine);
  3. eestikeelne tooteinfo, toote hind (ka toote ühe ühiku hind) ning lepingu eseme koguhind (sinna juurde kuuluvad ka nt kättetoimetamise kulud);
  4. garantiiinfo – seaduse alusel vastutab müüja tootel esinenud mittevastavuse eest 2 aasta jooksul. Hea oleks märkida ka pretensiooni esitamise kord;
  5. isikuandmete töötlemise kord;
  6. kui müüd digitaalselt toodet, peab veebilehelt nähtuma toote kasutusinfo ning selle ühilduvus muu riist- ja tarkvaraga.

 

 

Kui oled alustav ettevõtja või teed esimesi samme ekspordi suunas, liitu meie uudiskirjaga.

Uudiskirjaga liitudes saad tasuta alla laadida juhendi selle kohta, mida tuleb silmas pidada veebikauplust luues. 

 

Järgmises postituses kirjutame pikemalt edasimüüjate leidmise protsessist väjaspool Eestit. Juriidika koha pealt vaatame lähemalt edasimüüjatega sõlmitavaid müügitingimusi – mis peaks kindlasti olema nendes lepingutes kirjas ning millised lepingusätted võivad mängida Sinu kahjuks.


No Comments

Comments are closed.