5 küsimust iluteenuse valdkonna ettevõtjalt

 

Tänu Salon-kauplusele (https://salonkauplus.ee/) oli mul suurepärane võimalus rääkida juriidilistest küsimustest, mis puudutavad iluteenuse valdkonna ettevõtteid.  Käesolevast blogipostitusest leiad kokkuvõtte 5 teemast, mida arutasime. Oluliselt informatsiooni rikkama video vaatamiseks suundu Salon- kaupluse lehele. 

1.           Kas kliendilt võib küsida ettemaksu?

Ettemaksu küsimise keeldu seaduses enam ei ole. Klienti tuleb selgelt informeerida, et ettemaksu kohaldatakse.  

Lisaks iluteenuste salongi broneerimistingimuste koostamisel tuleb arvesse võtta, et  Võlaõigusseaduse kohaselt on õigustühine tarbijaga sõlmitava lepingu säte, millega nähakse ette tarbija kohustus tasuda ebamõistlikult suur ettemaks enne pika tarneajaga kauba või teenuse kättesaamist.

2.          Millisel juhul kohalduvad salongi kodulehel olevad broneerimistingimused?

Kui salong soovib kohaldada teenuse osutamisele oma tingimusi, siis tavaliselt on need tüüptingimused  (see tähendab et tingimusi ei räägita eraldi kliendiga läbi).

Tüüptingimused hakkavad kehtima kahel juhul:

(i) Kui salong, kes tingimusi kasutab enne lepingu sõlmimist või sõlmimise ajal neile kui lepinguosale selgelt viitas ja teisel lepingupoolel oli võimalus nende sisust teada saada. Näiteks kui broneeringu soovi vastuseks saadetavas meilis on konkreetselt viide tingimustele.

(ii)         Kui lepingu sõlmimise viisist tulenevalt võis nende olemasolu eeldada ja teisel lepingupoolel oli võimalus nende sisust teada saada. Näiteks kui klient peab tegema registreerimiseks kasutajakonto ning panema “linnukese”, et nõustub tingimustega.

3.      Kui klient tühistab aja vahetult enne broneeringut, kas on lubatud saata arve 50 % ulatuses/ 100 % ulatuses?

 Tühistamisreeglid tuleks kirja panna salongi broneerimistingimustesse. Sealjuures märgi, kuni mis ajani on tühistamine tasuta ja mis aja möödudes on salongil õigus nõuda kliendilt millises ulatuses tasu.

Kaheldav on 100 % tasu küsimise nõude õiguspärasus. Seaduse kohaselt kui klient tühistab teenuse, siis on õigus nõuda kokkulepitud tasu, millest on maha arvatud see, mille salong lepingu ülesütlemise tõttu kokku hoidis või mille ta oma tööjõu teistsuguse kasutamisega omandas või oleks võinud mõistlikult omandada. Ehk siis maha tuleks arvestada näiteks materjalikulu ja võtta arvesse ka tühistamise aega. Kui teenus tühistatakse mitu päeva varem on salongil võimalik aeg broneerida näiteks teisele kliendile.

4.            Kui klient ei ole rahul teenusega, millised on tema õigused?

  Kui klient ei ole tööga rahul, siis esimene küsimus on, kas töö vastab kokkulepitule.

Töö ei vasta kokkulepitule näiteks siis kui: (i) tööl ei ole kokkulepitud omadusi (ii) töö ei vasta  tavaliselt seda liiki tööle omase kvaliteediga, mida klient võis mõistlikult eeldada.

Kui nii juhtub siis klient peab: (i) puudustest mõistliku aja jooksul teavitama salongi. Kasulik on teha ka fotod puudustest (ii) esimese asjana tuleb kliendil nõuda töö parandamist või uue töö tegemist. (iii) Kui salong ei tee seda mõistliku aja jooksul võib klient töö ise parandada või lasta seda teha ja nõuda salongilt selleks tehtud mõistlike kulutuste hüvitamist

5.             Kui põhjuseks, miks salong ei saa teenust osutada, on covid-19?

Kohustuse rikkumine on vabandatav, kui  rikutakse kohustust vääramatu jõu tõttu. Vääramatu jõud on asjaolu, mida salong ei saanud mõjutada ja mõistlikkuse põhimõttest lähtudes ei saanud temalt oodata, et ta lepingu sõlmimise ajal selle asjaoluga arvestaks või seda väldiks või takistava asjaolu või selle tagajärje ületaks.

Tavaliselt on loetud sellised olukorrad, kus näiteks covid-19 leviku tõttu tuleb salong sulgeda vääramatuks jõuks.

Kui sul tekkis eeltoodu põhjal küsimusi või vajad abi oma broneerimistingimuste koostamisel võta meiega ühendust: info@legalroom.ee

Legal Room